Прелік питань для проведення іспиту для кандидатів на зайняття посади вчителя-логопеда комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Шумської міської ради
Дата: 18.09.2018 14:13
Кількість переглядів: 53
І. Законодавство у сфері освіти дітей з особливими освітніми потребами :
- Питання рівності прав людей. Врахування інтересів та прав дитини, зокрема дитини-інваліда (Лист МОНУ від 08.08.2013 № 1/9-539 «Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами»).
- Право на освіту в Україні (стаття 53 Конституції України, стаття 3 Закону України «Про освіту»).
- Основні принципи освіти в Україні (стаття 6 Закону України «Про освіту» ).
- Мова освіти в Україні (стаття 7 Закону України «Про освіту»). Форми здобуття освіти в Україні та їх сутність (стаття 9 Закону України «Про освіту).
- Освіта осіб з особливими освітніми потребами (стаття 19 Закону України «Про освіту» ).
- Інклюзивне навчання в Україні (стаття 20 Закону України «Про освіту»).
- Заклад загальної середньої освіти (стаття 8 Закону України «Про загальну середню освіту»).
- Типи закладів освіти, що забезпечують здобуття загальної середньої
освіти (стаття 9 Закону України «Про загальну середню освіту»). - Форми навчання у закладах загальної середньої освіти та їх сутність (стаття 13 Закону України «Про загальну середню освіту»).
- Типи закладів дошкільної освіти (стаття 12 Закону України «Про
дошкільну освіту»). - Прийом дітей до закладу дошкільної освіти(групи) компенсуючого
типу (п.5 спільного наказу МОН та МОЗ України № 240/165 від 27.03.2006
«Про затвердження порядку комплектування дошкільних навчальних закладів
(груп) компенсуючого типу» ). - Наповнюваність груп закладів дошкільної освіти компенсуючого типу (п.6 спільного наказу МОН та МОЗ України №240/165 від 27.03.2006 «Про
затвердження порядку комплектування дошкільних навчальних закладів (груп)
компенсуючого типу» ). - Зарахування дітей у заклади дошкільної освіти (групи) компенсуючого типу (пп.16-19 спільного наказу МОН та МОЗ України № 240/165 від 27.03.2006 «Про затвердження порядку комплектування дошкільних
навчальних закладів (груп) компенсуючого типу ). - Організація логопедичної роботи в логопедичному пункті при закладах дошкільної та загальної середньої освіти (пп.2.1-2.11 Положення про логопедичні пункти системи освіти, затвердженого наказом МОН України
№135 від 13.05.1993). - Організація індивідуального навчання в закладах загальної середньої освіти (пп.21.2.10 Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом МОН № 732).
- Форма та строки навчання дітей з особливими освітніми потребами у закладах освіти (Постанова КМУ від 23.04.2003 № 585 «Про встановлення строку навчання у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку»).
- Особливості організації освітнього процесу учнів з затримкою психічного розвитку та розумовою відсталістю (Лист МОНУ від 13.08.2014 № 1/9-413 «Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку»).
- Державний стандарт освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (Постанова КМУ від 21.08.2013 № 607 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами»).
- Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами та інклюзивної освіти в цілому (Лист МОНУ від 02.01.2013 № 1/9-1 «Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання»).
- Порядок комплектування інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти (наказ Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України 06.02.2015 № 104/52).
- Вимоги до організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти (пп.1-2 Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 872 від 15.08.2011 із змінами № 588 від 09.08.2017).
- Умови організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти (п.3 Порядку організації інклюзивного навчання узагальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 872 від 15.08.2011 із змінами № 588 від 09.08.2017).
- Порядок відкриття класу з інклюзивним навчанням (пп.4-5,7,8 Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 872 від 15.08.2011 із змінами № 588 від 09.08.2017).
- Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами (п.6 Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 872 від 15.08.2011 із змінами № 588 від 09.08.2017).
- Порядок навчання у класах з інклюзивним навчанням (пп.9-11 Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 872 від 15.08.2011 із змінами № 588 від 09.08.2017).
- Порядок складання Індивідуальної програми розвитку (пп.12-13 Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 872 від 15.08.2011 із змінами № 588 від 09.08.2017).
ІІ. Основи спеціальної педагогіки та корекційної роботи :
- Зміст корекційної освіти та його сутність.
- Логопедія, як наука її визначенння, предмет, завдання.
- Дисграфія. Класифікація дисграфії, види.
- Дати характеристику принципів та методів логопедії.
- Дислексія. Класифікація дислексій (в пит 2.)
- Охарактеризувати мовну функціональну систему.
- Логопедична робота з подолання фонетичних помилок. Фонетична сторона мовлення (етапи)
- Будова центрального мовного апарату.
- Методика корекційної роботи при ЗНМ .
- Фунції центрального мовного апарату.
- Поняття про ЗНМ. Психолого-педагогічна характеристика дошкільників із ЗНМ.
- Будова периферичного мовного апарату.
- Організація корекційної роботи з подолання алалії.
- Функції відділів периферичного апарату.
- Корекційна робота при ринолалії в доопереаційний період.
- Дислалія. Визначення, причини виникнення. Класифікація дислалії.
- Корекційна робота при ринолалії в післяопераційний період.
- Види недоліків вимови звуків при дислалії. Прояв порушень звуковимови в мовленні дитини.
- Методика подолання заїкання в учнів молодших класів.
- Афазія. Класифікація афазій.
- Етапи корекційної роботи при дислалії. Артикуляція і постановка с, ш, р.
- Алалія. Класифікація алалій. Види
- Етапи корекційної роботи при дислалії. Артикуляція і постановка з, ж, ц.
- Види сигматизмів та парасигматизмів. Їх характеристика.
- Феномен фіксованості на ваді при заїканні. Методика пододання заїкання у дітей дошкільного віку.
- Ринолалія. Причини виникнення. Класифікація ринолалії.
- Описати вісім динамічних та п’ять статичних артикуляційних вправ.
- Види та характеристика черепно-мозкових нервів.
- Корекційна робота при парезах чи паралічах гортані.
- Заїкання. Симптоматика та класифікація заїкання.
- Організація роботи в групах для дітей з ФРН.
- Порушення голосу. Класифікація порушень голосу.
- Корекційна робота з дітьми із дизартричними порушеннями.
- Дизартрія. Класифікація дизартрії.
- Логопедична робота з подолання оптико-просторових та графічних помилок.
- Види ВНГП при ринолалії. Їх характеристика.
- Логопедична робота з подолання лексико-граматичних помилок.
- Причини функціональних і органічних порушень голосу.
- Типи патологічних помилок при дисграфії.
- Методика подолання заїкання в підлітків та дорослих.
ІІІ. Основи управління діяльністю інклюзивно-ресурсного центру.
- Система управління діяльністю ІРЦ: основні завдання МОН (п.1, п.54 Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 № 545).
- Система управління діяльністю ІРЦ: основні завдання Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України (п.1, п.56 Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 № 545).
- Завдання Республіканського (Автономної Республіки Крим), обласного, Київського та Севастопольського міського ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти в системі управління діяльністю ІРЦ (п.1, п.57 Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 № 545).
- Завдання інклюзивно-ресурсного центру (п.8 Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 № 545).
- Порядок організації та проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (п.11-34 Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 № 545).
- Організація та проведення повторної комплексної оцінки в інклюзивно-ресурсному центрі (пп.35-37 Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 № 545).
- Організація надання психолого-педагогічної допомоги дитині особливими освітніми потребами (пп.38-39 постанови Кабінету Міністр України від 12.07.2017 №545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр» ).
- Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність інклюзивно-ресурсного центру (пп.60-64 Положення про інклюзивноресурсний центр, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 № 545).
- Кадрове забезпечення інклюзивно-ресурсного центру (пп.41-53 Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 № 545).
- Ведення ділової документації інклюзивно-ресурсного центру (п.59 Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 № 545).
- Права та обов’язки педагогічних та науково-педагогічних працівників (ст. 54 Закону України «Про освіту»).
- Визначення термінів: пряме підпорядкування, близькі особи, корупційне правопорушення, корупція, потенційний конфлікт інтересів, реальний конфлікт інтересів (стаття 1 Закону України «Про запобігання корупції»).
- Суб’єкти, на яких поширюються дія Закону України «Про запобігання корупції» (стаття 3 Закону України «Про запобігання корупції»).
- Обмеження щодо використання службових повноважень чи свого становища та одержання подарунків (статті 22, 23 Закону України «Про запобігання корупції»).
- Обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності та обмеження спільної роботи близьких осіб (статті 25, 27 Закону України «Про запобігання корупції»).
- Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (стаття 28 Закону України «Про запобігання корупції»).
- Заходи зовнішнього та самостійного врегулювання конфлікту інтересів (стаття 29 Закону України «Про запобігання корупції»).
- Загальні засади запобігання корупції у діяльності юридичної особи (ст.61 Закону України «Про запобігання корупції»).