Дошкільна освіта
Базовий компонент дошкільної освіти, що є офіційним Державним стандартом дошкільної освіти в Україні.
-
Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2021 року № 33 (нова редакція), якою замінено попередній стандарт 2012 року.
🗓 Дати ухвалення й чинності
-
12 січня 2021 року — офіційне затвердження документа.
-
Нова редакція від 2012 року втратила чинність із моменту його запровадження.
🎯 Мета й завдання стандарту
-
Визначення обов’язкових компетентностей і результатів розвитку дітей віком 3–6 (7) років.
-
Забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою.
-
Впровадження гуманістичних ідей, патріотичного виховання, соціальної відповідальності родини й громади
📚 Структура та складові
Базовий компонент (Стандарт) містить:
-
Інваріантний складник — обов’язкові компетентності для всіх дітей.
-
Варіативний складник — гнучкі форми реалізації освітнього процесу.
-
Умови реалізації — організаційно-педагогічні, кадрові, матеріальні.
-
Тлумачення термінів — пояснення ключових понять
Основні освітні напрямки:
-
Особистість дитини;
-
Сенсорно‑пізнавальна складова;
-
Природне довкілля;
-
Гра;
-
Соціум;
-
Мовлення;
-
Мистецтво.
🌐 Якість та відповідність міжнародним стандартам
-
Стандарт розроблявся із урахуванням міжнародних практик і передбачає регулярний перегляд — не рідше ніж раз на 10 років.
-
Орієнтований на підвищення якості дошкільної освіти та гарантує рівний доступ для всіх дітей, включно з особливими освітніми потребами.
-
Постанова Г оловного державного санітарного лікаря України від 21.05.2020 № 25 «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОУЮ-19)»,
-
лист Міністерства освіти і науки України від 23.04.2020 № 1/9- 219 «Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти під час карантину»,
-
матеріали ЮНІСЕФ «Рекомендації щодо відновлення роботи закладів дошкільної освіти після СOVID-19».
-
ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У 2020/2021 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
- Лист МОН "Щодо відновлення діяльності закладів дошкільної освіти" від 22.05.2020 №1/9-269
- Лист МОН «Щодо проведення атестації педагогічних працівників у 2020 році в умовах карантину» від 27.03.2020 №1/9-179
- Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19) від 17.03.2020 № 530-ІХ
- Лист МОН і ЦК Профспілки освіти і науки України «Про умови та оплату праці працівників закладів освіти і науки в умовах карантину» від 17.03.2020 № 1/9-162, № 02-5/202
- Наказ МОН «Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID-19» від 16.03.2020 № 406
- Лист МОН «Щодо оплати праці працівників закладів освіти під час призупинення навчання через карантин від 13.03.2020 № 1/9-161
- Постанова КМУ "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" № 211 від 11.03.2020 р.
- Методичні рекомендації щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками (лист МОН №1/9-766 від 12.12.2019)
- Щодо освітніх програм у ЗДО (лист МОН №1/9-750 від 09.12.19)
- Лист МОН «Щодо встановлення підвищення посадових окладів педагогічним працівникам закладів і установ освіти» від 23.09.2019 № 1/9-598
- Лист МОН «Про застосування державної мови в освітньому процесі» від 17.09.2019 № 1/9-581
- Постанова КМУ від 21.08.2019 № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників»
- Наказ МОН від 05.08.2019 №1070 «Про затвердження уніфікованої форми акта, що складається за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері дошкільної освіти»
- Лист Мінсоцполітики «Про розрахунок норми тривалості робочого часу на 2020 рік» від 29.07.2019 № 1133/0/206-19
Методичні рекомендації ТОКІППО Методичні рекомендації з дошкільної освіти (2019-2020 н.р.)
"Щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах" (лист МОН № 1/9-456 від 02.09.2016)
Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти (наказ МОН від08.06.2018 №609)